Italian 101 : Unit 1 > Lesson 6 > Careers
ساعت ۱٢:۳٦ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٠ مهر ۱۳۸۸  کلمات کلیدی:

این جلسه ی آخر از مرحله ی ١ به حساب میاد !!

 

جلسه ی شیشم از آموزش زبان ایتالیایی به شیوه ی تصویری ( ١٠١ ) ، در این جلسه درسهای قبلی رو با لغات جدید مرور می کنیم .

 

  Io sono un poliziotto

تلفظ :

 

ایو سونو اون پولیتزیُتو

 


(من یک افسر پلیس هستم)

 

 

 

 

 

 

  Io sono uno studente

تلفظ :

 

ایو سونو اونوستودِنتِه

 


(من یک دانش اموز هستم )

 

 

 

 

 

 

  Io sono un medico

تلفظ :


ایو سونو اون مِدیکو

 


( من یک پزشک هستم)


 

 

 

 

 

  Io sono un conducente di autobus

تلفظ :


 


(من یک راننده اتوبوس هستم  )


 

 

 

 

 

  Io sono un meccanico

تلفظ :

 

 


( من یک مکانیک هستم )

 

 

 

 

 

  Io sono un'infermiera

تلفظ :


 


(من یک پرستار هستم )


 

 

 

 

  Io sono un postino

تلفظ :


 


(من یک پستچی هستم)

 

 

 

 

 

  Io sono un'insegnante

تلفظ :


 


(من یک معلم هستم)

 

 

 

ادامه این جلسه رو برای راحت تر لود شدن وبلاگ در قسمت ادامه ی مطلب میتونید مشاهده کنید

 

 


لئوناردو داوینچی
ساعت ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٩ مهر ۱۳۸۸  کلمات کلیدی:

لئوناردو داوینچی (۱۵ آوریل ۱۴۵۲ - ۲ مه ‌۱۵۱۹)


از دانشمندان و هنرمندان ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، کالبدشناسی، مهندسی، تندیسگری، و هندسه شخصی برجسته بود .

 

Possible Self-Portrait of Leonardo da Vinci.jpg


لئوناردو داوینچی در سال ۱۴۵۲ در یک روستای توسکانی زاده شد. او را به شاگردی به آتلیه‌ای در فلورانس فرستادند تا نزد آندرئا دل وروکیو (۱۴۳۵-۱۴۸۸) که نقاش و پیکرتراش بود، آموزش ببیند. وروکیو شهرت عظیمی داشت، یعنی آنچنان شهرتی که شهر ونیز ساخت بنای یادبود بارتولومئو کولئونی را به او واگذاشت. کولئونی سرداری بود که بیش از دلاوریهای نظامی، از جهت اعمال نوعدوستانه خود حق بر گردن مردم ونیز داشت.

 


مجسمه یادبود لئوناردو داوینچی، فلورانس




در آتلیه‌ای که قابلیت ساخت چنین شاهکارهایی را داشت ، لئوناردوی جوان محققا می‌توانست چیزهای زیادی بیاموزد. بدون شک در آنجا با رموز فنی کارهای ریخته گری و کارهای فلزی آشنا شده و آموخته‌است که چگونه با مطالعه و مشاهده دقیق مدلهای برهنه و پوشیده، تابلوها و تندیس‌هایی را پدید آورد . او همچنین به پژوهش درباره گیاهان و جانوران مختلف پرداخت تا بتواند از آنها در تابلوهایش استفاده کند؛ فزوده بر آن ، دانش گسترده‌ای در باره نورشناسی، ژرفا نمایی و استفاده از رنگها کسب کرد. چنین آموزشی کافی بود که از هر نوجوان با استعداد دیگری هنرمندی برجسته بسازد ، و در واقع شمار زیادی از نقاشان و پیکر تراشان خوب از هنر آموزان آتلیه موفق وروکیو بودند . ولی لئوناردو بسی بالاتر از یک نوجوان با استعداد بود. نابغه‌ای بود که ذهن توانایش تا زمان باقی است آدمیان فانی را به اعجاب و ستایش وا خواهد داشت.

خوشبختانه از دامنه وسیع آفرینش گری ذهن لئوناردو اطلاعاتی در دست است ، زیرا شاگردان و مریدانش ، دفاتر پیش طرح‌ها و یادداشتهای او را به دقت برای ما حفظ کرده‌اند ، دفاتری با هزاران صفحه مملو از نوشته‌ها و طراحی‌ها و گزیده کتابهایی که می‌خوانده ، و پیش نویس کتابهایی که قصد نگارششان را داشته‌است . هر چه بیشتر از این اوراق را بخوانیم کمتر دستگیرمان می‌شود که چگونه آدمیزاده‌ای توانسته ‌است در همه آن حوزه‌های گوناگون پژوهشگری ، به کمال برسد و در تقریباً همه آنها خدمات ارزنده و مهمی انجام داده باشد.